راه طولانی است

راه بسی طولانی خواهد بود اگر

راه طولانی است

راه بسی طولانی خواهد بود اگر

بایگانی
  • ۰
  • ۰

روبان-دوزی-سرویس-آشپزخانه00

روبان دوزی یکی از هنرهایی است که با کمی تمرین می توانید آنرا یاد بگیرید و وسایل و لباسهای خود را با استفاده از این هنر تزیین نمایید. مثلاً شما می توانید مدل های زیبا و جدیدی به انواع سرویس آشپزخانه که جنس پارچه ایی دارند بدهید و آنها را زیبا و بی نظیر کنید. 

مقدمه:

در ادامه آموزش های کاربردی هنر روبان دوزی که در مطالب قبلی به شما ارائه دادیم ، در این پست می خواهیم روبان دوزی سرویس آشپزخانه را به شما علاقمندان آموزش دهیم.

ویدئو آموزش روبان دوزی گل نرگس روی انواع پارچه:

 

در این ویدئو، آموزش روبان دوزی گل نرگس که یکی از بهترین و مناسب ترین گلها برای روبان دوزی روی سرویس آشپزخانه می باشد به شما علاقمندان به این هنر آموزش داده می شود.


پست مشابه : آموزش تصویری نحوه درست کردن پاپیون با روبان (بسیار ساده و زیبا)


آموزش روبان دوزی سرویس آشپزخانه و حوله عروس :

وسایل لازم برای روبان دوزی گل آفتابگردان روی سرویس آشپزخانه :

  • روبان ۴ سانتی سبز و کرم یا زرد
  • روبان نیم سانتی قهوه ای
  • نخ و سوزن
  • مقداری پنبه
  • رنگ پارچه ی زرد یا نارنجی، سبز و قهوه ای
  • قلم مو
  • پالت
  • نخ قیطان
  • پارچه
  • کارگاه

روبان-دوزی-سرویس-آشپزخانه00

شروع کار روبان دوزی :

گل آفتابگردان یکی از بهترین طرح ها برای روبان دوزی سرویس آشپزخانه میباشد برای اینکار بهتر است از روبان کرم رنگ استفاده نمایید. ۱۴۴ سانت از آنرا برش بزنید و از وسط، روبان را تا بزنید و دولا کنید و ۶ سانت، ۶ سانت به روش خانه ای بدوزید که به این ترتیب ۱۲ گلبرگ خواهید داشت. دوخت خانه ای به چه شکلی است؟ از ابتدای روبان شلال بزنید. به ۶ سانت که رسیدیم عرض روبان را به صورت رفت و برگشت شلال می زنیم.

اینکار را ادامه دهید تا به انتهای روبان برسید. در انتها نخ را می کشیم. حالا انتها و ابتدای روبان آماده شده را با نخ و سوزن به هم وصل کنید.

برای تهیه مغزی گل، مقداری از یک پارچه را داخل کارگاه بگذارید. در وسط پارچه، برای مغزی گل آفتابگردان دایره ای بکشید( که معمولاً بین ۳ تا ۴ سانت قطر دایره می باشد) و داخل دایره را با گره فرانسوی پر کنید؛ به این ترتیب که روبان قهوه ای نیم سانتی را در سوزن فرو کرده و از وسط دایره درآورید. روبان را روی پارچه گره بزنید و سپس سوزن را نزدیک به همان نقطه خروج سوزن، داخل پارچه کنید.

مراحل دوخت را مانند شکل زیر انجام دهید و درنهایت پارچه را از کارگاه درآورید.

روبان-دوزی-سرویس-آشپزخانه11

کوک زدن وسط گل را تا جایی ادامه دهید که بنظرتان اندازه باشد و به اندازه واقعی آن نزدیک باشد.

همچنین می توانید با قیطان ما بین گره ها را دوخت های شل بزنید. کمی نخ را بکشید تا چین بخورد و از زیر، مقداری پنبه را داخل حفره ایجاد شده بگذارید و نخ را کامل بکشید تا جمع شود و بعد با کمک نخ و سوزن مغزی را به گلبرگ ها وصل کنید. برای آماده کردن برگ ها، حدود ۴۰ سانت از روبان ۴ سانتی سبز را برداشته و از وسط به صورت مثلثی تا بزنید تا تیزی سر برگ مشخص شود.

دو طرف داخلی روبان را روی هم گذاشته و شلال بزنید. کار مانند شکل آماده می شود.

نخ را کامل بکشید تا برگ چین بخورد. در صورتی که از روبان هایی که لبه های آن ها دارای سیم است استفاده نمی کنید، باید دو طرف روبان را هم شلال بزنید و همزمان با اینکه نخ وسط نمونه آماده شده برگ را در شکل می بینید. سپس لبه های خارجی برگ را شلال زده و نخ را بکشید تا لبه ها هم چین بخورد برای رنگ آمیزی گل ها، ابتدا روبان را کمی نمدار کنید و رنگ زرد یا نارنجی را برداشته و با قلم مو روی گلبرگها بزنید.( دو سوم گلبرگ ها از داخل به خارج رنگ می شود.)

بعد از آن کمی رنگ سبز را برداشته و از داخل گل و کنار مغزی گل، سایه بزنید. سپس با رنگ قهوه ای روی آن بزنید تا خامی رنگ سبز گرفته شود. می توانید برای سوخته به نظر رسیدن گلبرگ های آفتابگردان لبه های بیرونی گلبرگ ها را نیز با رنگ قهوه ای سایه بزنید.

روبان-دوزی-سرویس-آشپزخانه22

حتما ببینید : ۸ فیلم گلچین شده و بسیارمهم از آموزش روبان دوزی آفاق امیریان

امیدواریم توانسته باشیم گام کوچکی در رفع نیازهای آموزشی شما برداشته باشیم. از اینکه می تونیم پاسخگوی سؤالات شما در بخش نظرات باشیم خوشحالیم.

  • ۹۷/۱۰/۱۱
  • sara ghasemi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی