راه طولانی است

راه بسی طولانی خواهد بود اگر

راه طولانی است

راه بسی طولانی خواهد بود اگر

بایگانی
  • ۰
  • ۰

بسیاری از زبان آموزان مبتدی تا پیشرفته از ما سوال می کنند که چه موسسه ای کلاس های آموزش زبان انگلیسی بهتری دارد؟ (هزینه و کیفیت). در این پست قصد داریم ۵ تا از موسسات باکیفیت آموزش زبان انگلیسی در تهران و شعبه های آنها در دیگر شهر ها را معرفی کنیم که هم در زمینه انگلیسی عمومی و هم در زمینه آزمون های تافل و آیلتس، سطح بالاتری دارند. با چرب زبان همراه باشید.

 

شکی نیست که شهرهای بزرگی همچون تهران، اصفهان، شیراز و مشهد از بهترین مقصدهای بسیاری از زبان آموزان است که به قصد یادگیری زبان انگلیسی به دلایل مختلف (کار، تحصیل، توریستی و …) به این شهرها می روند. علت عمدتا محیط بهتر و اساتیدی ست که بسیاری از آنها در کشورهای انگلیسی زبان درس خوانده اند و بعضا حتی انگلیسی زبان مادری آنهاست.


برای اینکه بتوانیم یک موسسه را به درستی بسنجیم و بگوییم کدام کلاس آموزش زبان انگلیسی بهتر است چند معیار را باید مدنظر قرار دهیم:

  • کیفیت تدریس اساتید
  • تجهیزات و محیط با کیفیت (سرگرمی همراه با یادگیری، روش های نوین و ..)
  • کیفیت امتحاناتی که در موسسه برگزار می شود
  • نحوه کار کردن writing و Reading (چون Listening و Speaking در همه کلاس های اموزش زبان تدریس می شود)
  • سنجش هزینه ها نسبت که کیفیت تدریس
  • اعتبار موسسه آموزشی در مجامع ملی و بین المللی

به این موضوع دقت کنید، موسسه زبانی برای شما مناسب است که در جهت هدف شما حرکت کند، تافل ؟ آیلتس؟ تحصیل؟ سفر؟ کار؟ قیمت؟

در اینجا با توجه به معیارهای ذکر شده، ما ۴ موسسه آموزش زبان انگلیسی را به شما معرفی می کنیم، اما؟

این نظر و تجربه ماست، ممکن است شما تجربه متفاوتی داشته باشید و حتما در بخش نظرات ما را در تکمیل این لیست یاری کنید. و این نکته را هم متذکر می شویم که اگر در یادگیری زبان انگلیسی تلاش و تمرین زیاد نکنید، هیچ موسسه ای برای شما سودمند نیست!

۱- موسسه زبان ایران اروپا

این موسسه یکی از مراکز معتبر آموزش زبان انگلیسی در غرب تهران است. موسسه زبان ایران اروپا که در سال ۱۳۸۸ تاسیس گردید به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزش زبان در غرب تهران ارایه کننده دوره های آموزشی زبان انگلیسی با تاکید بر پیشرفت در مهارت مکالمه زبان انگلیسی و آمادگی امتحانات بین المللی به صورت گروهی، نیمه گروهی و خصوصی به افراد حقیقی و سازمانها با بالاترین کیفیت می باشد. اساتید مجرب و با انگیزه، توجه خاص به سیستم و کیفیت آموزشی، امکانات و محیط آموزشی مناسب، رده های متفاوت سنی و ارائه مدارک رسمی در پایان دوره های خاص و کارکرد تخصصی و صرف بر روی زبان انگلیسی بر خلاف سایر رقبا را می توان از جمله فاکتور هایی برشمرد که موسسه بزرگ زبان ایران اروپا را از دیگر موسسات متمایز می سازد.

  • اساتید باتجربه مفید
  • هزینه های مناسب
  • اعتبار مناسب بین المللی با دارا بودن گواهینامه های متعدد کیفیت آموزش
  • تدریس تخصصی زبان انگلیسی (با تاکید بر مکالمه)

یکی از مشکلات برای هنرجویان برای نام نویسی در این موسسه، کمبود شعب است (تنها دو شعبه در غرب تهران).

آدرس وب سایت موسسه ایران اروپا

۲- آموزشگاه زبان ایران کمبریج

یک آموزشگاه زبان معتبر که در زمینه زبان انگلیسی کار کرده است. آموزشگاه زبان ایران کمبریج با برگزاری کلاس های آموزشی بیش از ۱۳ زبان بین المللی دارای یکی از برترین رتبه های آموزشی در سطح ایران میباشد. این مرکز آموزشی برگزار کننده دوره های تخصصی زبان انگلیسی شامل TTC ، بازرگانی ، بحث آزاد ، آیلتس ، تافل و PTE و تمامی آزمون های ملی و بین المللی زبان میباشد. این مرکز با بکارگیری از اساتید باتجربه با حداقل تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه زبان های خارجی به آموزش تضمینی زبان می پردازد.

آموزشگاه ایران کمبریج
همچنین کلاس های زبان فوق فشرده به شکل ۵ روز در هفته در این مرکز در تمامی سطوح برگزار میشود و ظرف مدت زمان کمتر از ۳ ماه یک فرد مبتدی را به آزمون آیلتس یا دیگر آزمون های مشابه میرساند.  آموزشگاه زبان ایران کمبریج دارای به روز ترین متد آموزشی با رویکرد متد کمبریج میباشد.  در حال حاضر تنها در میدان ولیعصر ، بعد از زرتشت ، کوچه نوربخش ، پلاک ۲۷ دارای شعبه می باشد.

آدرس وبسایت موسسه ایران کمبریج

۳- آموزشگاه زبان نگار:

موسسه فرهنگی هنری زبان نگار دارای ۱۸ سال سابقه آموزشی در کشور میباشد و هرآنچه برای آموزش زبان احتیاج دارید در این مرکز پوشش داده میشود.

از ویژگی های برتر این موسسه آموزشی زبان :
• دارای اعتبار بین المللی مجری زسمی برگزاری آزمونهای TOEFL- GRE-TFI-ITP-JUNIOR-PRIMARY
• برگزار کننده کلاس گروهی و خصوصی با جدیدترین متد ،
• آموزش مجازیTOEFL و writing ، در سایت ETS
• دوره های عمومی مکالمه و تخصصی: ( زبان انگلیسی- آلمانی- روسی –ترکی – عربی – فرانسه- چینی)

زبان نگار مجری رسمی برگزاری آزمون تافل و جی ار ای نماینده انحصاری برگزارکننده تافل کودک و نوجوان در ایران از سال ۲۰۱۷ ، نماینده انحصاری آزمونهای آزمایشی اصلی تافل در ایران، نماینده انحصاری برگزاری آزمون TFI فرانسه در ایران ،نماینده انحصاری فروش محصولات آموزشی انلاین ETS در ایران ،این محصولات TOEFL iBT Online Prep Course وCriterion Online Writing Evaluation Service می باشند.
زبان نگار یک مرکز آزمون های بین المللی است که با یک اعتبار جهانی همواره به فکر پیشرفت و خدمت است.

آدرس سایت رسمی موسسه

۴- آموزشگاه زبان گات

موسسه زبان گات یکی دیگر از آموزشگاه های باکیفیت در زمینه زبان انگلیسی می باشد که سابقه فراوانی هم دارد. به دلیل مصاحبه و ارزیابی همه جانبه در هنگام جذب اساتید و پرکردن فرمهای ارزشیابی در هر ترم توسط زبان آموزان همواره دارای سیستم نظارت بر کیفیت آموزش بوده و اساتید مجربی در زمینه آموزش زبان انگلیسی دارد:

  • برگزاری آزمونهای رنکینگ تست و ارزیابی سطح علمی اساتید
  • ارائه دهنده بهترین کیفیت و روش های روز برای آموزش موثر
  • ارزیابی اساتید بوسیله observe منظم روش تدریس استاد در طول ترم
  • برگزاری امتحان speaking یا oral توسط سوپروایزر و حتی مدیر آموزشگاه به منظور ارزیابی روش تدریس استاد.
  • تنها برگزار کننده کلاسهای TTC ویژه کاریابی با اعطای مدرک بین المللی از  سازمان فنی و حرفه ای کشور
  • برخورداری از کارشناسان مجرب آموزش
  • برگزاری بیش از ۲۰ زبان زنده دنیا
  •  استفاده از جدیدترین متد ها برای یادگیری زبان های گوناگون

گات

  • گات ۱بلوار آیت ا… کاشانی 
  • گات ۲ : جنت اباد جنوبی 
  • گات ۳ : میدان پونک 
  • گات ۴ : جردن 
  • گات ۵میدان ولیعصر 
  • گات ۶ : میدان رسالت

آدرس وب سایت آموزشگاه زبان گات

۵- موسسه زبان گاما

شاید شما هم با این موضوع مواجه شده اید که با هرکدام از مدرسین زبان انگلیسی در مورد ازمون ایلتس و نحوه امادگی سوالی پرسیده شود فرد خود را مدرس ایلتس معرفی نموده و ادعا میکند که توانایی تدریس ایلتس را دارا میباشد!!! ولی واقعیت این است که تعداد مدرسین ایلتس در هر شهر بسیار محدود بوده و آموزش آیلتس کاری تکنیکال میباشد و حتی تسلط کامل بر زبان انگلیسی نیز دلیلی بر اینکه فرد میتواند مدرس ایلتس باشد نیست.

پوستر وب سایت آموزش زبان گاما
موسسه زبان گاما به عنوان یک مرکز تخصصی ایلتس صرف نظر از سطح دانش پایه زبان متقاضی ، در مدت زمان ۶ الی ۹ ماه فرد را به نمره ایلتس مطلوب میرساند. اما چگونه؟ از طریق تمرکز روی تکنیک های ایلتس و استفاده از مدرسانی که خود عموما امتحان گیرنده (اگزمینر ) رسمی ایلتس میباشد. البته گاما دوره های خود و رسیدن به نمره تعییبن شده را نیز تضمین مینماید در نتیجه متقاضی بدون هیچ نگرانی میتواند در دوره های ایلتس گاما شرکت نموده و به نمره دلخواه خود برسد.
موسسه زبان گاما در شهرهای تهران (میرداماد) و شیراز (معالی اباد) دارای شعب میباشد.

آدرس وب سایت موسسه زبان گاما

حتما این مقاله مختصر را بخوانید: بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی طبق تحقیقات جدید چیست؟

۶- موسسه آموزش زبان آفرینش

از بسیاری از دوستان که در این موسسه آموزش دیده اند و نظراتی که مردم در فضای مجازی منتشر کرده اند و مشاهدات انجام شده، باید گفت که این موسسه اگر بهترین موسسه نباشد، چیزی از بهترین موسسات آموزش زبان انگلیسی کم ندارد، خصوصا در زمینه آزمون IELTS.

 

  • دارای اعتبار بین المللی (مرکز برگزاری آزمون آیلتس)
  • آزمون های پایان ترم منظم و باکیفیت
  • اساتید ممتاز:  خانه آیلتس آفرینش به عنوان تنها مرکز تخصصی برگزاری دوره های IELTS در کشور ایران، شرایط بسیار سختگیرانه و در عین حال علمی را برای استخدام اساتید خود در نظر گرفته است تا بتواند در بالاترین سطح علمی در میان مؤسسات آموزش زبان انگلیسی ایران قرار گیرد. کسب عنوان تنها برگزیده و مقام اول کنفرانس برند و آموزش در ایران نیز دلیلی بر صحت این ادعا میباشد.
  • منابع آموزشی: منابع آموزشی مورد تدریس در آفرینش، تماماً با نظر و همفکری اعضای هیأت علمی آفرینش متشکل از اساتید نخبه آیلتس و ممتحین آزمون رسمی IELTS و پس از سالها تجربه تخصصی این مرکز مشخص میشوند. بنابراین در آفرینش گزینه ای تحت عنوان تدریس سلیقه ای اساتید وجود ندارد! به این معنی که با وجود از پیش مشخص بودن سیلابس دقیق و منابع آموزشی توسط تیم مدیریت آموزشی آفرینش، هریک از اساتید روش تدریس و نحوه اجرای مختص به خود را دارند. جهت مطالعه شرح دقیق این چرخه، میتوانید فلوچارت نحوه جذب و ارزیابی اساتید آفرینش را در این صفحه مشاهده نمایید.
  • برگزاری کلاس های خصوصی مقدماتی تا پیشرفته
  • محیط مناسب و مجهز

این موسسه هم مانند بسیاری از موسسات حرفه ای دیگر، هزینه کلاس های متوسط رو به بالایی دارد. هر دو شعبه موسسه زبان آفرینش (جردن و سعادت آباد تهران) قیمت های یکسانی ارائه می کنند که جدول قیمت آن در زیر آمده است.

اما این را هم باید گفت که قبل از انتخاب این موسسه باید به این نکته فکر کنید که بعدا قرار است به چه کشوری مسافرت، مهاجرت یا برای تحصیل بروید. چون در این آموزشگاه انگلیسی با روش و لهجه IELTS بریتیش به شما آموزش داده می شود. ضمنا اگر می خواهید زبان را با سرگرمی و آرام آرام یاد بگیرید، این موسسه برای شما مناسب نیست چون ممکن است بسیاری از دروس را یاد نگیرید و فقط وقت خود را تلف کنید.

آدرس وبسایت  موسسه زبان آفرینش

هزینه کلاس های آموزش زبان را ندارید؟ وقت کلاس رفتن را ندارید؟ دوست دارید یک درس را چندین بار مرور کنید؟ با بهترین نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی ما، در کمتر از ۳ ماه به سطح متوسطه تا حرفه ای می رسید.

۷- موسسه زبان آفاق

موسسه آموزش زبان انگلیسی آفاق AFAQ LANGUAGE CENTER فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ و با شعار ارتقای مهارت های کلیدی زبان آموزان آغاز کرده است. موسسه آفاق از ابتدا سیستم آموزشی خود را بر اساس سیستم استاندارد و شناخته شده ی آکادمی آکسفورد OXFORD ACADEMY تدوین نموده و از کتاب های معتبر انتشارات یورک YORK PUBLICATION که برای سالیان متمادی ناشر تخصصی کتاب های آموزش زبان بوده است بهره می گیرد. موسسه آفاق همینطور برگزارکننده ی دوره های آموزش فشرده بزرگسالان، دوره های آموزش و بازی برای کودکان، آزمون های بین المللی IELTS و TOEFL و آزمون های پیشرفته Cambridge می باشد. موسسه زبان آفاق یکی ازبهترین مراکز آموزش زبان در سطح تهران است که در حال حاضر با ۱۶ شعبه در نواحی مختلف سطح شهر مشغول به فعالیت می باشد .

کلاس آموزش زبان آفاق

  • قیمت مناسب کلاس ها
  • آزمون های منظم
  • داشتن شعب متعدد در تهران
  • جزو بهترین ها در زمینه آموزش زبان کودکان

آدرس وبسایت  موسسه زبان آفاق

۸-کانون زبان ایران

خب احتمالا همه شما نام کانون زبان ایران را شنیده اید.کانون زبان ایران زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مدیریت می شود. این موسسه آموزش زبان انگلیسی، دوره های متنوع تری را نسبت به دو موسسه بالا ارائه می دهد:

  • تنوع برگزاری دوره های آموزش زبان انگلیسی (JCE, SCE, Cambridge و …)
  • برگزاری دوره های آموزش زبان عربی، فرانسه آلمانی و …
  • قیمت مناسب کلاس های برگزار شده
  • آزمون های منظم
  • داشتن شعبه در بسیاری از استان های کشور

کانون زبان ایران در شیرازکانون زبان ایران در شیراز

شعب این مرکز آموزش: استان آذربایجان شرقی استان آذربایجان غربی استان اردبیل استان اصفهان استان البرز استان ایلام استان بوشهراستان تهران استان چهارمحال و بختیاری استان خراسان جنوبی  استان خراسان رضوی استان خراسان شمالی استان خوزستان استان زنجان استان سمنان استان سیستان و بلوچستان استان فارس استان قزوین استان قماستان کردستان – کهگیلویه و بویر احمد  استان کرمان استان کرمانشاه استان گلستان استان گیلان استان لرستان استان مازندران استان مرکزی استان هرمزگان استان همدان استان یزد

و اما باید گفت که در کانون زبان ایران، به دلیل عمومی تر بودن، کلاس ها معمولا شلوغ تر بوده، کیفیت تجهیزات به اندازه جمعیت پاسخگو نیست. از طرف دیگر آزمون های حرفه ای مثل تافل و آیلتس را آنگونه که دو موسسه بالا آموزش می دهند، به شما نخواهد آموخت.

وبسایت کانون زبان ایران

۹- آموزشگاه زبان سفیر گفتمان

برای شما زبان آموزانی که قصد دارید زبان عمومی را یاد بگیرید یا برای تافل و آیلتس آمادگی اولیه پیدا کنید یا زبان انگلیسی را در حد عمومی بخواهید، اما در عین حال انتظار قیمت وکیفیت متناسب دارید، موسسه زبان سفیر گفتمان گزینه خوبی است.

  • داشتن شعب مختلف در سراسر ایران
  • داشتن اعتبار ملی: گواهینامه بین المللی ISO 9001 در مدیریت کیفیت، گواهینامه بین المللی ISO 10002 در رسیدگی به شکایات مشتریان، گواهینامه بین المللی ISO IWA2 در مدیریت کیفیت آموزش، نمایندگی رسمی آکادمی مدرسین آکسفورد (OTA) تحت نظر انتشارات دانشگاه آکسفورد OUP
  • تنوع در برنامه های آموزشی
  • قیمت های کاملا مناسب با کیفیت آموزش

اموزشگاه زبان سفیراین موسسه برنامه های متنوعی جهت سنین  مختلف (دختر و پسر) ارائه می کند. افراد مختلفی با اهداف مختلف وارد این موسسه می شوند که برای توسعه تجربه شما سودمند است. این موسسه برای شما که می خواهید نمره بالایی در آیلتس یا تافل کسب کنید خیلی سودمند نیست ولی کسانی که قصد دارند انگلیسی را برای زندگی روزمره یاد بگیرند مناسب است.

وبسایت آموزشگاه زبان سفیر گفتمان

اما؟

این حاصل تجارب چند نفر زبان آموز و مدرس است، قطعا شما تجارب بیشتری در این زمینه دارید. در بخش نظرات، آموزشگاه های بیشتری به ما معرفی کنید یا در مورد موسسات ذکر شده نظرات خود را مطرح کنید.

این پست هم برای شما احتمالا جالب است که تفاوت تافل و آیلتس به زبان ساده چیست و کدامیک را انتخاب کنم؟

  • ۹۷/۱۰/۱۱
  • sara ghasemi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی